O projekcie

Akademia Kleksa w Minecraft

Pomysł na projekt EduKleks wyrasta z naszego przekonania popartego doświadczeniem, że Minecraft uwielbiany przez miliony uczniów na całym świecie przy odpowiednim wsparciu nas dorosłych przemienia rozrywkę w wirtualną przestrzeń edukacyjnej mocy. Pretekstem do powstania projektu jest najnowsza adaptacja filmu APK, która w ramach współczesnego dyskursu dopinguje nas do powrotu na karty powieści Jana Brzechwy pod tym samym tytułem, pozwala wspomnieniom wrócić do pierwszej adaptacji filmu oraz ponownie wsłuchać się w znaną nam ścieżkę muzyczną oraz poznać jej nowe aranżacje. Wierzymy, że nasz rodzimy potencjał Brzechwy ubrany w rozpoznawalny na całym świecie język Minecraft zostanie dostrzeżony i doceniony nie tylko przez naszych polskich uczniów, ale odbędzie podróż po całym świecie! Zatem do tej podróży serdecznie Was zapraszamy

Projekt EduKleks jest bezpłatny. 

I edycja projektu trwa do 31 maja 2024 r. 

Misja projektu

Stworzenie synergii pomiędzy interesariuszami projektu w celu wypracowania innowacyjnego polskiego projektu edukacyjnego z potencjałem na międzynarodowy zasięg dzięki uniwersalnej, znanej na całym świecie narracji w Minecraft Education.

Cele projektu

  1. Zanurzenia dziecka/ucznia w świecie Akademii Pana Kleksa.
  2. Zwiększenie motywacji uczniów do czytania.
  3. Rozwój kompetencji kluczowych i kompetencji 4K.
  4. Doskonalenie myślenia projektowego.
  5. Metodyczne zastosowanie technologii na lekcjach języka polskiego, lekcjach wychowawczych.
  6. Realizacja przez szkołę działań o charakterze innowacyjnym.
  7. Zainspirowanie do celowego, edukacyjnego zastosowania wirtualnej przestrzeni kreatywnej Minecraft na lekcjach przedmiotowych.

Adresaci projektu

  1. Nauczyciele, wychowawcy szkół podstawowych i ponadpodstawowych
  2. Edukatorzy
  3. Studenci studiów pedagogicznych nastawieni na rozwijanie innowacji o charakterze pedagogicznym

Jak realizujemy projekt?

  1. Oddajemy w ręce nauczycieli dedykowaną Akademii Pana Kleksa mapę Minecraft Education, w której uczniowie realizują wyzwania, rozwiązują zagadki, uczą się nowych umiejętności, szlifują potrzebne im postawy niezbędne w życiu dorosłym.
  2. Udostępniamy nauczycielom karty wyzwań, do pracy z uczniami w Minecraft. Realizacja przez uczniów wyzwań daje możliwość zebrania piegów mocy do specjalnego indeksu Sześciennej Akademii Kleksa.  
  3. Zapraszamy nauczycieli do wzięcia udziału w webinarach, w trakcie których mają możliwość poznania ambasadorów projektu, inspirujących ich do edukacyjnej pracy twórczej! 
  4. Spotykamy się z nauczycielami na webinarach, w trakcie których poznają sześcienny świat Akademii Pana Kleksa, zdobywają umiejętności wykorzystania Minecraft Education, uzyskują dostęp do materiałów metodycznych wspierających ich w tej przygodzie.